ארכיון: טיילות ותיירות

trips

מעין גב להאון

שביל סובב כינרת נמצא בסמוך לחניה, בדרך הסלולה בצמוד לכביש,  ממערב לכינרת ומערבית לגולן. חולפים על פני מבנה עתיק וחוף שיטים עד חוף רותם שיזף, שם עוברים לצעוד על דרך העפר שמתוחמת בקנה מרשים, לאחר כ- 60 מטרים עולים על דרך סלולה, פונים ימינה ומיד שמאלה שוב לדרך עפר המתרחקת מהכביש. צועדים בשטחי בריכות הדגים… להמשיך לקרוא «

ממגדלא לחורבת מינים

מפגש נחל נון עם שביל סובב כינרת בחורשת פיקוסים

מגיעים עם הרכב לרחבת העפר שמחוץ לאתר הארכיאולוגי ולחוף מגדלא רסטל. ממשיכים עד קצה הדרך ומגיעים לשער נעול החוסם את הדרך התפעולית של חברת מקורות (המטפלת במוביל המלוח שעובר במקום). בנקודה זו מחנים את הרכב. צועדים כ־50 מטר לכיוון הכינרת ומגיעים לשביל סובב כינרת. כעת פונים שמאלה (לכיוון צפון) וצועדים על שביל סובב כינרת בגבול… להמשיך לקרוא «

טיול סובב כינרת מהגרין ביץ' למגדלא

את הרכב משאירים ברחבת החנייה שבין חוף הדקל לגרין ביץ': יורדים לחוף וצועדים על סימון שביל סובב כינרת צפונה חוצים את הגרין ביץ' ואת חוף בורה-בורה ממשיכים בצמוד למבנה בית ההארחה של ימק"א (תנועה נוצרית שנוסדה ב- 1844 ומטרתה לחבר בין צעירים נוצרים ברחבי העולם ולאפשר להם חיים בריאים וקהילתיים). ממשיכים לצעוד לאורך השביל בקו… להמשיך לקרוא «

מבית ירח לצינברי בעקבות נדידת הציפורים

מומלץ להשאיר רכב לאיסוף בנקודת הסיום בחניון חוף צינברי (בצדה המעריב של הכנרת) ועם הרכב השני להגיע לנקודת ההתחלה שברחבת העפר מחוץ לתיכון 'בית ירח'. מנקודת החנייה צועדים דרומה לחוף ירדן-כינרת, שם נמצא הסימון הראשון של 'שביל סובב כינרת', ממש על הסלע, כ-70 מטרים מהכניסה לחוף. ממשיכים רגלית צפונה ופונים ימינה, דרך רחבת החניון לעבר… להמשיך לקרוא «

צפון רמת הגולן, מעיינות, היסטוריה ונופים

בצפון רמת הגולן נעים לטייל גם בימי הקיץ החמים. פינות מוצלות, מעיינות מפכים, פריחה מרהיבה בחרמון, אוויר נקי ונוף מדהים. היום נעלה לגולן מחלקו הצפוני, כביש 99 יוביל אותנו לשמורת טבע בניאס – נקודת הגבול (המוניציפאלי) בין הגולן לגליל העליון ולאצבע הגליל. שמורת הבניאס עשירה במים ולכן כבר בימי קדם היה האזור מיושב. כאן נמצאים מקדשים רומים,… להמשיך לקרוא «

מסלול נחל דליות

מסלול נחל דליות, עובר למעשה רק בתוואי הנחל ולא בתוך ערוץ הנחל. שביל הטיול מתחיל בחניון דליות (צומת דליות), מחפשים את הסימון האדום ויוצאים להליכה נעימה שמסתיימת בשמורת גמלא. מומלץ לסייר בשמורה לפני החזרה לכלי הרכב. המסלול הוא אורכי ורצוי (אם כי לא הכרחי) להגיע בשני כלי רכב. השביל, העובר על מצוקי נחל דליות ונחל בזלת, צופה,… להמשיך לקרוא «

גן לאומי כורסי

אזור הכינרת הינו מוקד משיכה חשוב ביותר לתיירים הנוצרים שכן זהו האזור העיקרי בו חי ופעל ישו, אחד האתרים המובילים בטיולי הצליינים כבר מהמאה השישית לספירה, הוא גן לאומי כורסי, הנמצא בחלקה המזרחי של הכינרת, סמוך לשפך נחל סמך, וכבר מימי קדם מעורר עניין רב בקרב עולי הרגל הנוצרים המגיעים למקום מכל קצוות תבל. מה תראו… להמשיך לקרוא «

ממצפה השלום לכפר האמנים

מתפתלים במעלה כביש 98 ועוברים לכביש 808 עד לכפר האמנים אניעם. עולים לגולן בכביש המתפתל מעל חמת גדר ועולה לאחת מתצפיות הנוף היפות שיש – מצפה השלום שליד קיבוץ כפר חרוב. עמק הירדן והכנרת נחים בשלווה מתחת וכל מרחבי הגולן עד החרמון המושלג יוצרים מסגרת הולמת לתמונת נוף שכאילו הושאלה ממחוזות רחוקים. ביום גשום פותחים מטרייה ומטיילים… להמשיך לקרוא «

לאורך ציר המפלים – ברכב וברגל

מפלים מרשימים, התפרצות געשית עתיקה, מושבת נשרים גדולה, בית הכנסת הקדום ביותר בארץ ופריחה מרהיבה של אירוס הביצות – יום טיול חורפי ברמת הגולן. כאשר הגולן מתקשט בצבעוניות פריחת החורף, ציר המפלים הוא אחד המסלולים המועדפים. נוסעים מצפון לדרום, מתחילים ב"צומת המפלים". תחנה ראשונה לעצירה מפל עיט לאחר כ-4 ק"מ פונים מערבה (ימינה) לפי השילוט למגרש… להמשיך לקרוא «

מסלול רכוב במורדות דרום הגולן

חוף הכנרת, בני יהודה ומה שביניהם… טיול חורפי בן כשעתים ויותר ברכב 4X4, בדרגת קושי לנהגים: בינונית. מומלץ להביא משקפת, סל פיקניק, מגדיר לפרחי חורף. הטיול המוצע כאן עביר לרכב 4X4 גם בימים גשומים. בעצם, הטיול ביום סגריר במורדות הדרומיים הירוקים של הגולן, כשהכנרת מציצה בגוונים של כחול אפור נראית מכל נקודה במסלול, מזמן חוויה… להמשיך לקרוא «